FRÅGOR & SVAR:
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Leveranstid beräknas ligga mellan 1-4 arbetsdagar, vi försöker att skicka nästföljande vardag. Om det skulle vara något som blir försenat eller om vi haft ett felaktigt lagersaldo, så kontaktar vi er via sms eller e-post.
VAD KOSTAR FRAKTEN?
Viktbaserad frakt tillämpas. <1 kilo = 79 kr , >1 kilo = 99 kr.
1 stycken pussel på 1000 bitar = 79 kr. 2 stycken eller fler = 99 kr. Köp för minst 1300 kr = Fri frakt
Vid retur så är det du som kund som får betala för frakten.Vid ej uthämtat paket står också kund för returfrakt och eventuella administrativa avgifter som fraktbolaget debiterar. Produkten ska då vara i obruten förpackning i samma skick som när du fick den. Kontakta oss på info@pusselfantasten.se vid retur.
FINNS DET NÅGON FYSISK BUTIK?
Tyvärr ingen fysisk butik. Dock finns det möjlighet att komma och besöka och handla direkt från lagret i Alingsås. Mejla till info@pusselfantasten.se, så kan vi boka in en tid antingen vardagskvällar eller helger.
FÖRBOKNINGAR
Vid förbokningar, så betalar man som vanligt och så skickas det så fort varan kommit in i lager, vanligtvis inom två veckor om inget datum står specificerat. Om man beställer ihop med en vara som finns i lager, så skickas allt först när den förbokade varan är i lager.
KAN JAG AVBESTÄLLA/ÄNDRA EN ORDER?
Vill ni avbeställa eller ändra er order så kontakta: info@pusselfantasten.se
ÅNGERRÄTT/REKLAMATIONER
Som konsument har man ångerrätt i 14 dagar i enlighet med distansavtalslagen.
Kontakta i så fall info@pusselfantasten.se senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att kunna returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar.
Du får själv stå för returfrakten. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans, kontakta info@pusselfantasten.se. Du måste meddela detta till oss senast 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Kontakta alltid oss INNAN du skickar tillbaka en reklamerad vara.
Vissa tillverkare har “Missing piece support” och det är dom man kontaktar för ändamålet, men skulle det vara aktuellt så blir ni informerade om efter att ni hört av er till oss. I övriga fall eller om det är andra produktionsfel, så blir alternativen full eller delvis återbetalning, ersättningspussel vid nästa leverans eller ett tillgodobelopp.
Tvist/tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.
Force Majeure – Händelse såsom, naturkatastrof, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
KAN JAG SPÅRA MIN LEVERANS?
Ja, sändningsnumret kommer från fraktbolaget (DHL, PostNord eller Schenker) via mail. Man kan även se det via deras appar om man har ett konto där.
SKICKAR NI TILL ANDRA LÄNDER ÄN SVERIGE?
Ja, det gör vi. Önskar ni att få det skickat utomlands, kontakta info@pusselfantasten.se så kollar vi på en lösning.
For those of you who live outside Sweden and would like to order, please send an email to info@pusselfantasten.se